۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۹:۰۸

حجت الاسلام ایزدپناه:

کنگره شعر فاطمی، گامی در مسیر تقویت هنر و ادب دینی است

کنگره شعر فاطمی، گامی در مسیر تقویت هنر و ادب دینی است

قم - خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، گفت: برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر و تقویت هنر و ادب دینی است و جامعه‌ای که از حضرت زهرا(س) الگو می‌گیرد فرزندانی حسنی و حسنی تربیت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا ایزدپناه شامگاه جمعه در پنجمین کنگره ملی شعر فاطمی که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: حضور در مراسمی که به نام و بزرگداشت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برگزار می‌شود مایه فخر و مباهات ما است و ما می‌توانیم در چنین جلساتی روح و جان خود را صیقل دهیم و با معارف ناب خاندان اهل بیت(ع) بیشتر آشنا شویم.

وی با بیان اینکه اجر و مزد برگزار کنندگان این مراسم با آن بانوی بزرگ اسلام خواهد بود، افزود: جامعه اسلامی باید از حضرت فاطمه زهرا(س) الگو بگیرد.

برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر حرکت به سمت هنر دینی است

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برگزاری کنگره شعر فاطمی گامی در مسیر تقویت هنر و ادب دینی است و جامعه‌ای که از حضرت فاطمه(س) الگو می‌گیرد فرزندانی حسنی و حسنی تربیت خواهد کرد و در این صورت جامعه‌ای الگو خواهیم داشت.

شعر می‌تواند در ابعاد روحی و معنوی تاثیرگذار باشد

وی با بیان اینکه این مراسم‌ها متعلق به اهالی هنر، فرهنگ و ادب است، ابراز داشت: شعر می‌تواند در ابعاد روحی و معنوی تأثیرگذار باشد و در این محافل شعر، ما نیز می‌توانیم گوشه‌ای از زمزمه‌های اساتید ادب و هنر را که در خلوت‌های خود زمزمه می‌کنند را بشنویم.

حجت الاسلام ایزدپناه عنوان کرد: از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز برای حضور در این مراسم دعوت شده بود اما مشغله‌های کاری فراوان ایشان فرصت حضور را نداد و ما از تلاش‌های معاونت فرهنگی و هنری اداره کل ارشاد قم و همچنین زحمات استاد مجاهدی که بانی برپایی این مراسم بودند تقدیر می‌کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، با اشاره به پیام مکتوب آیت الله العظمی صافی گلپایگانی، آن را مایه مباهات و افتخار این کنگره عنوان کرد و ابراز داشت: امید است تمام کسانی که در این جلسه حضور یافتند بتوانند بهره‌ای معنوی را از این رویداد فرهنگی داشته باشند.

کد خبر 2273342

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha